1967 selges

Finner du en salgslink et annet sted, legg den inn her da :-)

Moderator: Global moderator

VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: 1967 selges

Post by VW 181 »

Bilen så jo flott ut innvendig, men noe mindre flott utvendig.. ;)
Hva er planen med denne da? Delebil eller prosjekt?

jh
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
orangenotch
Styret
Styret

Post by orangenotch »

Bør på veien igjen denne. Ser komplett ut.
02 er bøs.....Bay er grei
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

100% enig med "orangenotch" her. Langt mellom de uskrudde originalbilene, så denne bør få to nye kanaler.
Det finnes garantert nok 67 deler som slenger rundt om i garasjer og kjellere fra før som kan kjøpes av dem som trenger... Keep it alive!
Jon T
Supermedlem
Supermedlem

Post by Jon T »

orginal og orginal... den har vært igjennom en "restaurering" med dårlig arbeid fekser den ene siden 20 cm lange sprekker i lakken(les sparkel). panseret har kuler av lakk i hjørnene(2cm tykke). denne er langt fra uskrudd og orginal. makan til jalla lakk og rust arbeid har jeg ikke sett på lenge. fikk se bilder av lakkering som ble gjort utenfor garasjen!!!!

hadde man sandblåst denne hadde det dukket opp mye rart, det man ser på bildene av rust er kun det som har spist seg gjennom "lakken" :)
går i tenke boksen med denne her, har en garasje å sette den i foreløpig..
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Gratulerer med kjøpet jaffal Jon! Det er rart hvor lett det er å bedømme en bil uten å ha sett den ;D Har bommet noen ganger før på det... Ser i det minste mye finere ut på bildene da! Kanskje var det bare de flotte bildene som var bra? ;D 

Dessverre har mange lett patinerte originalbiler biler blitt totalødelagt av "restaureringer" med påfølgende vanskjøtsel. Når ikke reparasjoner gjøres skikkelig eksploderer rusten under lag med kjip, vasstrukken sparkel og lakk og billig tektyl. Men det er en annen diskusjon!

Brukte kanskje "uskrudd og original" litt lettvint her tenker jeg - strammer litt inn på begrepene i denne sammenhengen ;):
"Uskrudd" = at bilen ikke er plukket fra hverandre innvendig, så alt er slarkete med manglende skiver osv.
"Original" = originalt utseende, dvs. uten masse jallaplastikk og ufyselige biltema-detaljer i stedet for solid wolfsburg-design

Det finnes knapt noen som er "Urørt" i bokstavelig forstand lenger, da tenker jeg en-eiers biler med lav km-stand og kun servicer. Original i bokstavelig forstand er jo ekstremt sjelden også, de er jo ikke original lenger når en bytter fra f.eks. en til tokrets bremsesystem.
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Da var bilen hentet - den var bedre enn jeg husket den fra første gang jeg så den sammen med Jon.
[attachment=1]

Var det her prisen ble prutet ned fra 2000 til 1800?
[attachment=2]
Selgeren hadde rimelig bra humor. Han lurte på HVA han skulle bruke alle pengene til. Kanskje han skulle kjøpe seg en bukse! Hehe..

Ingen tvil - dette må bli en retro racer!
[attachment=3]
Attachments
67 bak.jpg
67 bak.jpg (59.68 KiB) Viewed 1146 times
intens pruting.jpg
intens pruting.jpg (36.84 KiB) Viewed 1194 times
retro racer.jpg
retro racer.jpg (46.65 KiB) Viewed 1165 times
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem