Page 1 of 2

Boble T1 1964

Posted: Sun Sep 25, 2011 11:43 pm
by walder
Dette er min første boble, kjøpte den på fredag av Gaute. Masse godt arbeid. Begynte på den i dag med å ta den fra hverandre. Sånn at jeg kan sandblåse den og få en over sikt. Håper på masse gode tips under veis :) Kommer noen bilder senere. Skulle egentlig gjøre ferdig garagen min før jeg begynte på bilen, men jeg klarte ikke å vente. Så jeg begynte i dag. Demonterte litt av bilen og skulle pusse noe rust. Såvidt begynt, så røk vinkelsliperen min :P Litt ivrig ;) Tror bilen har har fått seg en dunk, på passasjersiden, akkurat der hvor frontfangeren festes. Noen som har noen gode tips om hvordan jeg kan rette ut dette?

Sv: Boble T1 1964

Posted: Mon Sep 26, 2011 10:40 am
by Magnus
Gratulerer med boble, og velkommen på forumet!  :thup

Sv: Boble T1 1964

Posted: Mon Sep 26, 2011 1:51 pm
by Sander
Gratulerer, og lykke til med arbeidet  :thup

Sv: Boble T1 1964

Posted: Mon Sep 26, 2011 5:12 pm
by Tistlo
gratulera med prosjekt. godt nokon tok tak i denne!

vansklig å tipsa utan å bedømma skaden på fangarfestet, så må ha bilde :)

Sv: Boble T1 1964

Posted: Mon Sep 26, 2011 6:26 pm
by walder
her er noen bilder. ikke så godt å se[attachment=1][attachment=7]

Sv: Boble T1 1964

Posted: Mon Sep 26, 2011 6:31 pm
by walder
hvordan får vi bildene til å bli mindre får bare opp at de er for stor

Sv: Boble T1 1964

Posted: Mon Sep 26, 2011 9:35 pm
by walder
Takk :D her er bildene tror jeg[attachment=1]

Sv: Boble T1 1964

Posted: Tue Sep 27, 2011 8:34 pm
by walder
Fikk naboen til å se på fronten. Den er visst trykt inn ca 2 cm  :( men alt kan fikses ;)

Sv: Boble T1 1964

Posted: Thu Sep 29, 2011 7:17 pm
by Tistlo
ikkje da aller versta å fiksa da dar, dersom du klarar å forankra bilen i noko so kan du skru på ein støtfangarbrakett(eller eit lanna flattjern) i støtfangarfestet og so bruker du ei talja til å trekka ut igjen fronten 2cm . deretter so bruker du hammar og mothald til å jevna ut krøller,knekker og bukter i platene. då er det mest sannsynleg lurt å ta av støtfangarfestet ved å bora opp sveisane(lettast å gjera frå utsido) når da e vekke kjem du til med hammar og mothald og kan få da strøkent. so sett du på plass at støtfangarfestet og ferdig arbeid.

alternativt du trekker ut ca 2cm(eller so mykje den e trykt inn) og so byter du nedre del av innerskjermen til ein ny. muligens litt mindre arbeid men du må då kjøpa ny plata til da. eg ville ha fiksa det som er på bilen so sant det ikkje er fullt i rust i botn og da ser da ikkje ut til å vera

Sv: Boble T1 1964

Posted: Sat Oct 01, 2011 1:16 am
by walder
takk for tipsene. tror jeg må gå  for det siste. jeg demonterte andre siden i dag og der var det rustet hull. det var mye sparkel på bilen.jo mer jeg tar vekk, jo mer hull finner jeg. ser ut som de har bare sparklet over hullene. så jeg har bestemt meg for å sandblåse hele bilen etter jeg har demotert hele bilen. kommer med flere bilder under veis.

Sv: Boble T1 1964

Posted: Sat Oct 01, 2011 7:12 pm
by Tistlo
fornuftig med sandblåsing, men ikkje blås dei store flatene, som sidene og taket etc. dei kan lett slå seg.

Sv: Boble T1 1964

Posted: Sun Oct 02, 2011 12:11 am
by walder
Hva mener du? At det ruster? Så det er bedre å pusse det ned i steden for da, og heller sandblåse feks kanalene og der jeg finner rusthull da? har du hørt om en side som heter paruzzi.com ?

Sv: Boble T1 1964

Posted: Tue Oct 04, 2011 10:08 pm
by Tistlo
eg meiner at sandblåser du dei store flatene på karosseriet, altso sidene og taket, dørsider og evt panser so er det veldig lett for att dei slår seg, dvs krøllar seg og buktar seg. lett å ødlegga heile skiten då. derfor pusser du dei flatene ned manuelt og sandbleser andre krokar i staden. innerskjermar etc går fint

lars rosenquist er forhandlar for paruzzi i norge. dei har masse, noko er dyrare og noko er billigare enn unneberg bil.

Sv: Boble T1 1964

Posted: Wed Oct 05, 2011 12:22 am
by Moshe