switter i Førde

Finner du en salgslink et annet sted, legg den inn her da :-)

Moderator: Global moderator

Gaute(alutig)
Supermedlem
Supermedlem

switter i Førde

Post by Gaute(alutig) »

55 oval (solgt)
60 boble (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 crossover Dobbelkabiner (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
Solan
Styret
Styret

Sv: switter i Førde

Post by Solan »

Lurte på en ting med denne bilen: Dette er vel ikke originalutførelse på tak- dør- og setetrekk? Litt synd, egentlig, synes jeg. Andre synspunkter?
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Jon T
Supermedlem
Supermedlem

Post by Jon T »

det skal vel være mohair taktrekk i disse, men dette ser mer ut som veluor? dørtrekkene ser også kjipe ut!
fangere og kapsler skulle vel også vært chromed?
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Siden denne selges av forhandler bør det vel være ok å kommentere litt... Er endel som må gjøres før denne er "up to speed" iht. dagens standard, ser forøvrig fin ut!
- Fangerne skulle vært krommet, sølvlakkert ser ut som billig repro eller Standard pre-67 original
- Skjermlistene har håpløs fargematch!
- Tepper loop er vel ikke helt kurant
- Taktrekk fås vel i ekte ullutførelse av Ingrid Oppermann i Tyskland
- Hjulene må lakkes i riktig fargekombo
- Setene må trekkes på nytt i riktig stoff
Sikkert mer også, den bærer vel preg av å være restaurert før internett gjorde det lett å få tak i riktige deler.
Godt utgangspunkt antagelig, vanskelig å forsvare den prisen i dag i "miljøet", men muligens en sjanse utenfor vil jeg tippe.
Jon T
Supermedlem
Supermedlem

Post by Jon T »

50000 for en nylakket switter uten rust burde ikke være umulig, men 75 er vel litt drøyt..
heljo
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by heljo »

kanskje nokon med god greie på dette burde snakka med forhandlaren? Eg trur, og meinar, at dei to siste eigarane som står oppført burde vite korleis ein orginal bil skal være. Johannes Berge høyrer vel til i Berge-familien som eig og driv Berge &co, VW forhandlar i sogn og fjordane, og Gunvar Smådal som var siste eigar har vel vore verksmester på Berge & co i Førde, meinar eg. Eg skal ikkje banne på dette, men det kan sikkert han som sel bilen bekrefte eller avkrefte, for det er nest siste eigar. Dei bør jo ikkje selge den som nyrestaurert viss det er masse feil? Då er den jo ombygd då?
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Ja, dette er langt fra noen korrekt originalrestaurering, og prisen tilsier en bortimot strøken originalbil. Synd at man legger såpass mye penger i det uten å gjøre det skikkelig.

"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Når forhandlere selger biler gjør de det vel helst fordi de skal tjene penger på det? Kan godt hende de får forlangende, men jeg ville ha prutet på denne i alle fall. Er det Berge-folk så har de sikkert hatt tilgang på (gunstige?) NOS-deler, det trekker jo opp i så fall.
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Men da burde de i alle fall vite hvordan det SKAL se ut originalt!  :police:

Sander
Supermedlem
Supermedlem

Post by Sander »

RZR-Andy wrote: Når forhandlere selger biler gjør de det vel helst fordi de skal tjene penger på det? Kan godt hende de får forlangende, men jeg ville ha prutet på denne i alle fall. Er det Berge-folk så har de sikkert hatt tilgang på (gunstige?) NOS-deler, det trekker jo opp i så fall.
Slik eg forstår det har dette vore Johannes Berge sin bil, "onkelen" i huset, men med eiga bilforretning.
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S    + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem

Post by FreddyB »

Johannes sel Skoda for tida. Erling starta Berge & Co i si tid, og slo seg opp på bobler..

Den første bobla Erling selde i 1954, kjøpte han attende frå første eigar i samband med 50-årsjubileumet, meinar eg det var..

Image

Johannes er for øvreg far til Unni Berge, som sat som fylkets representant i Kjell Mangle Bondevett sin Verdikommisjon. Noko å minne pappa'n på om det skulle vise seg å vere "svin på skogen" når det gjeld denne bilen.  ;D
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
heljo
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by heljo »

Jammen, Johannes Berge står som kontaktperson på bergehallen bil, eller kva det heiter. Trur han starta for seg sjølv for nokre år sidan, og sel no ein del bruktimporterte VAG produkt. Skaffar sikkert mykje arbeid til Berge & Co.
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem

Post by FreddyB »

Hehe.. Bergehallen er andre etasje på Berge & Co. Eit bygg som har husa mykje rart opp gjennom tidene - f.eks Hafstad Vidaregåande skule, der eg var "student" i tre år. Biltreff hadde butikk der tidlegare, med salg av BMW og (andre) campingvogner..
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
Gaute(alutig)
Supermedlem
Supermedlem

Post by Gaute(alutig) »

i dag ligger Bergehallen bil nede ved lensmannskontoret rett over veien for esso meiner eg..
55 oval (solgt)
60 boble (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 crossover Dobbelkabiner (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
heljo
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by heljo »

Her har nok kanskje begge rett. Ser ikkje vekk frå at det stemmer det du skriv Freddy, men bergehallen bil ligg ved esso. Og dei har ikkje fått seldt bilen, trur eg.
Post Reply